Cod: CG_CS_PPI_ONTOPAY_V01 2022

C:\Users\camelia.radean\Desktop\branding GMA\2_Documente\Header.png

 

 

 

 

 

 

ASIGURAREA DE VIAȚĂ ȘI ȘOMAJ

DESTINATĂ BENEFICIARILOR DE CREDITE DE CONSUM ACORDATE DE ONTOPAY IFN

CONDIȚII GENERALE DE ASIGURARE

PRIVIND RISCUL DE DECES DIN ORICE CAUZĂ

 

 

1. RISCURI ASIGURATE

1.1 În perioada de valabilitate a Contractului de asigurare, în funcție de statutul socio-profesional al Asiguratului la data producerii evenimentului asigurat Noi vom acoperi conform Tabelului riscurilor și sumelor asigurate de mai jos.

 

Statut socio-profesional

Riscuri asigurate

Indemnizația de asigurare

Suma asigurată

Salariat

Deces din orice cauză (boală sau accident)

Suma datorată la data producerii riscului asigurat, formată din soldul creditului de consum şi dobânda acumulată până la data plății indemnizației de asigurare, dar nu mai mult de  60 de zile

Valoarea inițială a creditului, reprezentând limita maximă a răspunderii Asigurătorului

Invaliditate permanentă totală din orice cauză (boală sau accident)

Șomaj involuntar

Max. 6 rate lunare de credit/eveniment asiurat;

Max. 2 evenimente/contract

Liber profesionist

Deces din orice cauză (boală sau accident)

Suma datorată la data producerii riscului asigurat, formată din soldul creditului de consum şi dobânda acumulată până la data plății indemnizației de asigurare, dar nu mai mult de  60 de zile

Invaliditate permanentă totală din orice cauză (boală sau accident)

Incapacitate temporară de muncă din orice cauză (boală sau accident)

Max. 6 rate lunare de credit/eveniment asiurat;

Max. 2 evenimente/contract

Pensionar

Deces din orice accident

 

Suma datorată la data producerii riscului asigurat, formată din soldul creditului de consum şi dobânda acumulată până la data plății indemnizației de asigurare, dar nu mai mult de  60 de zile.

 

1.2 În cazul producerii unuia dintre riscurile asigurate ca urmare a unui accident sau a unei boli, în perioada de valabilitate a Contractului de asigurare, Noi vom plăti indemnizaţia de asigurare, conform prezentelor Condiţii generale și specifice de asigurare.

1.3 În cazul în care creditul va fi rambursat integral în avans, pentru contractele cu prima unică, acoperirea prin asigurare pentru riscul de deces din accident și/sau boală se va menține până la sfârșitul perioadei asigurate, respectiv data menționată în Polița de asigurare ca dată de expirare, daca Asiguratul optează pentru continuarea asigurării.

La producerea evenimentului, respectiv a decesului, Noi vom plăti o indemnizație de asigurare către moștenitorii Asiguratului, egală cu valoarea la acea dată a soldului creditului evidențiată în ultimul Grafic de rambursare de dinaintea rambursării integrale anticipate a creditului.

1.4 Pentru primele trei luni de la data intrării în vigoare a acestei asigurări sunt acoperite numai riscurile survenite în urma unui accident.

 

2. CONDIȚII DE ELIGIBILITATE PENTRU INTRAREA ÎN ASIGURARE

Sunt eligibile pentru accesarea Asigurării, în raport cu statutul socio profesional, persoanele fizice care au încheiat un Contract de credit de consum cu ONTOPAY IFN și care la data semnării Cererii/Certificatului/Politei de asigurare îndeplinesc următoarele condiții:

a) au vârsta de minim 18 ani (împliniți) și maxim 69 ani (impliniți);

b) sunt titulari ai unui credit de consum obținut de la ONTOPAY IFN.

 

3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE ASIGURARE

3.1 Solicitarea de încheiere a unui Contract de asigurare se face în scris prin completarea şi semnarea Cererii de asigurare de către Dumneavoastră.

3.2 Contractul de asigurare cuprinde: Certificatul de asigurare, Condiţiile generale privind asigurarea de viață și șomaj destinată beneficiarilor de credite de consum acordate de ONTOPAY IFN, Condiții Specifice pentru fiecare risc asigurat din Pachetul de asigurare negociat de ONTOPAY IFN pentru Dumneavoastră, Cererea de asigurare.

3.3 Ne rezervăm dreptul de a verifica starea Dumneavoastră de sănătate. Verificarea poate include examinări medicale efectuate de o unitate medicală desemnată/agreată de Noi, în baza unei comunicări scrise din partea Noastră.

3.4 Dacă, în perioada dintre data întocmirii Cererii de asigurare şi data intrării în vigoare a Certificatului de asigurare, se modifică starea Dumneavoastră de sănătate  sau alte informaţii furnizate pentru evaluarea riscului, trebuie să fim anunţaţi imediat, în scris. În caz contrar, Noi nu vom plăti indemnizația de asigurare.

3.5 Orice documente, emise într-o limbă străină, care stau la baza încheierii Contractului de asigurare, trebuie însoţite de traducere autorizată, costul traducerii fiind suportat de către Dumneavoastră.

3.6 Certificatul de asigurare, precum şi prezentele Condiţii generale de asigurare şi Condiţiile specifice, vă vor fi înmânate sub semnatură, de către angajatul intermediarului.

3.7 La intrarea în asigurare, vârsta minimă a Asiguratului este de 18 ani (împliniţi), iar vârsta maximă este de 69 de ani impliniti. Vârsta maximă de acoperire prin asigurare va fi de 70 de ani.

3.8 Durata minimă a unui Contract de asigurare este de 6 luni. Durata contractului de asigurare este egală cu durata creditului.

 

4. ÎNCEPEREA ŞI ÎNCETAREA RĂSPUNDERII ASIGURĂTORULUI

4.1 Pentru contractele încheiate cu prima unică, Contractul de asigurare începe la data menționată în Certificatul de asigurare, cu condiția plătii primei de asigurare.

4.2 Contractul de asigurare încetează în oricare dintre următoarele cazuri:

a) la ora 24:00 a datei de expirare a asigurării specificate în Certificatul de asigurare;

b) ca urmare a renunţării Dumneavoastră la contract în maximum 20 de zile de la data emiterii Certificatului de asigurare. În acest caz, prima de asigurare achitată vă va fi returnată, fără a fi purtătoare de dobândă.

c) ca urmare a denunțării unilaterale a asigurării de către Dumneavoastră, cu respectarea unui termen de preaviz de cel puțin 20 de zile calculate de la data primirii notificării;

d) la data rezilierii Contractului de asigurare de către una dintre părţi (Noi/Dumneavoastră).

e) la prima aniversare a Contractului de asigurare, ulterioară împlinirii vârstei de 70 de ani a Asiguratului;

f) dacă datele de identificare personale ale  Asiguratului se regăsesc în listele oficiale ale persoanelor fizice suspecte de săvârşirea sau de finanţarea actelor de terorism. În acest caz, Asigurătorul îşi rezervă dreptul de a rezilia pe loc contractul de asigurare sau de a refuza plata indemnizaţiei de asigurare;

g) la data plății anticipate integrale a creditului, cu excepția contractelor de asigurare cu primă unică, ai căror asigurați optează pentru continuarea asigurării

h) la data decesului Asiguratului;

i) la data plății indemnizației de asigurare;

j) prin neplata primelor de asigurare, fără a fi necesare ale formalități.

În cazurile prevăzute la punctele b), c) si d) ne rezervăm dreptul de a informa ONTOPAY IFN S.A., în calitate de Beneficiar al asigurării.

 

5. PRIMA DE ASIGURARE

5.1 Prima de asigurare este calculată în funcţie de suma asigurată.

5.2 Primele de asigurare sunt unice.

5.2.1 În situatia în care ați optat pentru prima de asigurare unică, aceasta se plătește prin debitarea contului Dumneavoastră la data acordarii creditului, din surse proprii sau prin reținerea contravalorii acesteia din creditul acordat.

5.3 Dumneavoastră sunteţi răspunzător pentru plata primelor de asigurare, conform modului de plată specificat în Certificatul de asigurare. Debitarea contului se va face exclusiv pentru prime de asigurare integrale, nu vor fi debitate prime parțiale. Dacă Dumneavoastră plătiţi numai o parte a ratei de primă, Contractul de asigurare este considerat neplătit, urmărindu-se plata primei datorate către Noi prin debitarea contului Dumneavoastră.

În cazul în care data scadentă este într-o zi nelucrătoare, prima de asigurare va fi debitată în ziua lucrătoare anterioară scadenței.

5.4 Primele de asigurare se plătesc în LEI. În cazul în care moneda contractului de credit este alta decât leu (RON), primele de asigurare se achită în moneda creditului.

5.5. Dacă pe perioada derulării Contractului de Asigurare pentru care Dumneavoastră ați plătit primele de asigurare în avans (contractele cu prima unica), doriți denunțarea acestuia, la solicitarea scrisă a Dumneavoastră, Noi vă vom returna diferența de primă de asigurare pentru perioada rămasă neacoperită aplicând calculul pro-rata pentru fiecare lună sau fracțiune de lună (orice fracțiune de lună se consideră lună întreagă), numai dacă Noi nu am plătit sau nu datorăm indemnizația de asigurare. Prima de asigurare ce urmează a fi restituită se calculează de la data înregistrării solicitării Dumneavoastră. Prin returnarea acestei prime de asigurare, contractul de asigurare încetează. 

 

6. INDEMNIZAŢIA DE ASIGURARE

6.1 În cazul decesului Dumneavoastră în perioada de valabilitate a Contractului de asigurare, Noi vom plăti indemnizaţia de deces către Beneficiarul desemnat în Cererea de asigurare.

6.2 Indemnizaţia de deces este reprezentată de soldul creditului și dobânzile aferente de la ultima scadență până la data producerii riscului asigurat (data producerii decesului).

6.3 Beneficiarul trebuie să ne înştiinţeze în scris, în maximum 60 zile de la data decesului Dumneavoastră.

În cazul nerespectării acestui termen de 60 zile, avem dreptul de a refuza plata indemnizaţiei de deces, dacă din acest motiv nu am putut determina cu exactitate cauzele şi circumstanţele decesului.

6.4 În vederea stabilirii dreptului de acordare a indemnizației de asigurare beneficiarul trebuie să avizeze evenimentul accesand link-ul https://asigurarionline.groupama.ro/inregistrareDauna/index/tab_id=3 și să urmeze pașii descriși. Procesul de înregistrare se desfășoară online și trebuie să aibe pregătite  următoarele documente:

a) formular pentru anunțarea evenimentului asigurat  (formular tipizat), completat în întregime, semnat, și datat;

b) certificat de deces sau hotărâre judecătoarească de declarare a morții (copie);

c) certificat medical constatator al decesului (copie);

d) documente medicale care să cuprindă diagnosticul şi evoluţia tuturor afecţiunilor medicale în legătură cu decesul (adeverinţă medicală, bilet de externare, fişă medicală etc.);

e) proces verbal încheiat de autorităţile competente sau orice acte care pot arăta circumstanţele producerii accidentului (copie): declaraţii martori – daca exista, certificat de analiză toxicologică, alcoolemie, adeverinţe medicale eliberate de instituţia medicală care a acordat primul ajutor etc.;

f) acte care să ateste legitimitatea aparținătorului de a depune documentele, în vederea obținerii de către beneficiar a indemnizaţiei de asigurare: act de identitate/paşaport (copie);

g) comunicare privind nivelul soldului creditului la momentul producerii riscului asigurat, conform graficului de rambursare (document eliberat de catre ONTOPAY IFN);

h) alte documente solicitate de Noi pentru a determina legalitatea plăţii sau pentru a determina nivelul corespunzător al indemnizaţiei de asigurare.

Documentele menționate mai sus, cu excepția celui de punctul g), vor fi trimise de către ONTOPAY IFN, în calitate de Beneficiar, dacă au fost puse la dispoziție de către Moștenitorii/ Aparținătorii Dumneavoastră.

6.5 Documentele emise într-o limbă străină trebuie însoţite de traducere autorizată, costul traducerii fiind suportat de către Aparținător.

6.6 În cazul în care documentaţia transmisă către Noi ca urmare a decesului Dumneavoastră este incompletă, Noi vom trimite o adresă prin care vom solicita documente suplimentare. Dacă la primirea documentelor nu putem determina cauzele şi consecinţele producerii riscului asigurat, ne rezervăm dreptul de a nu plăti indemnizaţia.

6.7 Dacă vor exista neclarităţi în ceea ce priveşte dreptul de a încasa indemnizaţia de asigurare, Noi avem dreptul să amânăm efectuarea plăţii până la obţinerea clarificărilor necesare.

6.8 Noi nu avem dreptul de a elibera copii ale documentelor emise de alte instituţii (medic de familie, spital IML, Poliţie, Parchet etc.), cu excepţia cazului în care sunt solicitate de către autorităţile abilitate (ASF, instanţe de judecată etc.).

6.9 Prin încheierea Contractului de asigurare, Noi suntem autorizaţi de Dumneavoastră să acţionăm în numele Dumneavoastră şi pentru Dumneavoastră pentru îndeplinirea oricăror formalităţi şi obţinerea oricăror documente necesare, astfel încât să se poată determina cu exactitate împrejurările, cauzele şi consecinţele producerii riscului asigurat.

6.10 Noi vom plăti indemnizaţia de asigurare:

- în maximum 30 zile de la data depunerii documentaţiei complete, inclusiv a formularului (tip) “Plata indemnizaţiei de asigurare“ transmis de Noi;

- în moneda contractului ;

- în contul bancar deschis la ONTOPAY IFN urmând indicațiile Beneficiarului. In cazurile contractelor de credit cu prima unica rambursate integral in avans, plata indemnizatiei se va face in contul indicat de catre mostenitorii Asiguratului.

6.11 Începerea procedurii de stabilire şi evaluare a indemnizaţiei de asigurare nu reprezintă o garanţie că Noi recunoaştem obligaţia de plată a indemnizaţiei.

6.12 Prezenta asigurare nu are participare la profit şi/sau valoare de răscumpărare.

 

7. EXCLUDERI

7.1 Noi nu acoperim prin Contractul de asigurare riscul asigurat:

7.1.1 - cauzat direct sau indirect, total sau parţial, de:

  1. război declarat sau nu, război civil, operaţiuni de război, ostilităţi militare, invazie, răscoale, tulburări sociale, revoluţie, rebeliune, grevă, insurecţie, conspiraţie, acte de terorism sau sabotaj;
  2. explozii atomice, radiaţii provenite din fuziunea sau fisiunea nucleară sau infestări radioactive ca urmare a radiaţiilor provocate de accelerarea artificială a particulelor atomice, accident nuclear;
  3. catastrofă ecologică;
  4. epidemie/pandemie, urgență de sănătate națională sau globală;
  5. acţiunea directă a Asiguratului aflat în stare de ebrietate sau cu un grad de alcoolemie peste 0,8 la mie în sânge şi/sau 0,4 la mie în aer;
  6. comiterea sau încercarea de a comite, cu intenţie de către Asigurat, ca autor sau complice, a unor acţiuni violente sau criminale, imprudente sau neglijente grave prevăzute de legea penală în vigoare;
  7. abuz de medicamente/droguri/alcool/introducerea intenţionată a unor substanţe nocive în organism sau administrarea inadecvată a unor substanţe folosite în terapeutică;
  8. infecţia cu H.I.V.

7.1.2 – în urma unor activități în care Asiguratul:

a) este înrolat în serviciul militar;

b) practică sporturi sau activităţi considerate periculoase cum ar fi: alpinismul, cursele cu vehicule motorizate terestre, acvatice sau aeriene, paraşutismul, planorismul, acrobaţia, cascadoria, schiul in în afara pârtiei, mersul cu motocicleta în afara drumurilor publice, mersul pe bicicletă pe teren accidentat (pe munte, pe dealuri) (enumerarea este ilustrativă şi nu exhaustivă);

c) zboară în calitate de pasager, pilot al unui aparat de zbor sau membru al echipajului, altul decât cel aparţinând unei societăţi autorizate de transporturi aeriene de persoane care efectuează zboruri pe rute regulate şi cu orar afişat (zborurile charter organizate de societăţi autorizate de transporturi persoane sunt acoperite de prezenta asigurare).

7.2 În cazul sinuciderii Asiguratului:

a) în primii 2 ani de la intrarea în vigoare a Contractului de asigurare, Noi vom fi degrevaţi de orice răspundere;

b) după primii 2 ani de la intrarea a Contractului de asigurare, Noi vom plăti Beneficiarului indemnizaţia de deces.

7.3 În cazurile încadrate la excluderile de mai sus Noi nu vom returna primele datorate şi plătite.

 

8. RESPONSABILITĂŢILE ASIGURATULUI

8.1 Dacă Dumneavoastră veţi furniza declaraţii inexacte, informaţii incomplete sau dacă nu ne veţi înştiinţa de schimbările intervenite ne rezervăm dreptul:

a) înainte de producerea riscului asigurat – să vă propunem modificarea corespunzătoare a Contractului de asigurare sau să-l reziliem la împlinirea unui termen de 10 zile de la data primirii notificării noastre în cazul în care, cunoscând exact circumstanţele, Contractul de asigurare nu s-ar fi încheiat;

b) după producerea riscului asigurat – să reducem indemnizaţia de asigurare cuvenită, corespunzător raportului dintre prima de asigurare stabilită şi cea care, cunoscându-se exact circumstanţele sau având date complete, ar fi fost datorată, sau să refuzăm plata indemnizaţiei, dacă în acele circumstanţe Contractul de asigurare nu s-ar fi încheiat, fără obligaţia returnării primelor de asigurare

8.2 Dacă Dumneavoastră veţi furniza declaraţii inexacte sau în caz de reticenţă, făcute cu rea credinţă, Contractul de asigurare este nul, iar Noi ne rezervăm dreptul de a reţine primele de asigurare cuvenite până la momentul la care am luat cunoştinţă de aceste cauze de nulitate.

8.3 În cazul unui accident sau unei îmbolnăviri, Dumneavoastră aveţi obligaţia, dacă starea sănătăţii vă permite, să vă prezentați la o unitate sanitară sau la un medic pentru a fi examinat şi să urmați tratamentul prescris, să solicitați şi să acceptați imediat să fiți supus unui tratament medical calificat în vederea restabilirii stării Dumneavoastră de sănătate.

Dumneavoastră veţi solicita medicilor curanţi şi Ne veţi comunica toate informaţiile privind starea de sănătate. Dacă Dumneavoastră nu respectaţi tratamentul recomandat pentru restabilirea stării de sănătate, Noi vom avea dreptul de a refuza acoperirea riscului asigurat şi plata indemnizaţiei de asigurare.

8.4 În termen de 6 (şase) luni de la deschiderea dosarului de daună, Asiguratul/Beneficiarul/ Mostenitorii / Apartinatorii au obligaţia să pună la dispoziţia Asigurătorului toate documentele necesare soluţionării dosarului.

 

9. CORESPONDENŢA OFICIALĂ

9.1 Documentele ce ne vor fi trimise în temeiul prezentului Contract, au valoare juridică numai dacă au fost prezentate în formă scrisă şi au fost înregistrate de Noi, la Sediul Nostru social.

9.2 Adresa Dumneavoastră de corespondenţă trebuie să fie pe teritoriul României. În cazul în care Dumneavoastră părăsiţi România pentru mai mult de o lună, atunci trebuie să desemnaţi un mandatar, în România, pentru corespondenţa cu Noi. Dacă nu va exista un mandatar desemnat, Noi suntem îndreptăţiţi să trimitem toată corespondenţa la ultima adresă cunoscută din România, o asemenea trimitere fiindu-vă opozabilă.

9.3 În cazul în care Dumneavoastră vă schimbaţi adresa de corespondenţă fără să ne înştiinţaţi în scris, Noi vom transmite toată corespondenţa la ultima adresă comunicată de către Dumneavoastră, fără să fim răspunzători de consecinţele acestui lucru.

 

10. CHELTUIELI, DOBÂNZI ŞI TAXE

Taxele care se referă la plata primelor de asigurare, dacă sunt aplicabile, vor fi suportate de Dumneavoastră. Taxele care se referă la plata indemnizaţiilor de asigurare dacă sunt aplicabile, vor fi suportate de cei îndreptăţiţi să le primească.

Taxele percepute de instituţii (medic de familie, spital, IML, Poliţie, Parchet etc.) pentru eliberarea documentelor solicitate de Noi în vederea încheierii/modificării Contractului de asigurare sau a plăţii indemnizaţiei de deces vor fi suportate de Dumneavoastră/Beneficiar/ Apartinatori, dupa caz.

Nu există facilităţi fiscale privind produsele de asigurare de viaţă. Acestea se impozitează conform legislaţiei fiscale în vigoare

 

11. TERITORIALITATE

Prezenta asigurare acoperă riscurile asigurate produse atât în România, cât şi în străinătate. Indemnizația de asigurare se plăteşte numai în România.

 

12. PREVEDERI FINALE

12.1 Contractul de asigurare este guvernat de legislaţia română în vigoare şi de prevederile specifice cuprinse în prezentele Condiţii de asigurare.

12.2 Există posibilitatea ca Noi să includem în Contractul de asigurare, cu acordul părţilor, unele prevederi diferite faţă de cele menţionate în prezentele Condiţii de asigurare, dacă este necesar pentru scopul şi natura asigurării.

Eventualele diferenţe nu vor fi în conflict cu stipulaţiile obligatorii ale legii.

12.3 În cazul în care datele de identificare ale Asiguratului/Beneficiarului/ Mostenitorilor se regăsesc în Lista persoanelor supuse sancţiunilor internaţionale, ne rezervăm dreptul de a rezilia Contractul de asigurare sau de a refuza plata indemnizaţiei de asigurare conform Condiţiilor Specifice.

12.4 Asigurătorul nu va acorda nicio garanţie, nu va oferi niciun beneficiu, nu va fi obligat să plătească nicio sumă în temeiul prezentului contract, dacă astfel de beneficii sau o astfel de plată l-ar expune la o sancţiune, o interdicţie sau o restricţie prevăzută într-o rezoluţie de către Organizaţia Naţiunilor Unite, şi/sau a sancţiunilor economice sau comerciale în temeiul legilor şi reglementărilor adoptate de către Uniunea Europeană, Franţa, Statele Unite ale Americii sau de orice lege naţională care prevede astfel de măsuri.

12.5 Toate informaţiile obţinute de Noi din documentele care fac parte din Contractul de asigurare se vor trata confidenţial şi se vor folosi numai în scopuri interne, în executarea și gestionarea Contractului de asigurare.

12.6 Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin Contractul de asigurare, pe toată perioada în care aceasta acţionează. Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica imediat şi în mod complet, celeilalte părţi, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor. Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de şase luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune – interese.

12.7 În cazul constatării insolvabilităţii noastre, Dumneavoastră sau Beneficiarul, după caz, vă puteţi adresa Fondului de garantare a asiguraților conform Legii nr. 213/2015.

12.8 Dumneavoastră sau Beneficiarul aveţi posibilitatea de a ne comunica în scris, toate nemulţumirile, conflictele şi neînţelegerile cu privire la Contractul de asigurare. Părţile se obligă să rezolve pe cale amiabilă toate conflictele care pot să apară din sau în legătură cu Contractul de asigurare. În cazul în care conflictele nu au putut fi rezolvate pe cale amiabilă atunci toate litigiile decurgând din Contractul de asigurare vor fi soluţionate de către instanţele competente din România.

12.9 În cazul în care Dumneavoastră sau Beneficiarul sunteţi nemultumiţi de soluţionarea cererilor privind Contractul de asigurare vă puteţi adresa Autorității de Supraveghere Financiară, autoritatea responsabilă cu supravegherea şi controlul dispoziţiilor legale în scopul apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de asigurare.

12.10  Soluţionarea petiţiilor:

În situaţia în care sunteți nemulţumit cu privire la modul de încheiere, executare sau încetare a contractului de asigurare, puteți formula o petiție în vederea soluţionării amiabile a situaţiei.

Avizarea şi înregistrarea reclamaţiilor se realizează:

  • în scris, prin depunerea reclamaţiei la sediul central sau în agenţiile teritoriale ale Groupama Asigurări SA;
  • prin intermediul serviciilor poștale sau prin curier ;
  • prin fax sau telefonic, apelând Centrul de Relaţii Clienţi Alo Groupama la numărul 0374 110 110 ;
  • prin sistemul online de primire a petiţiilor, la adresa de e-mail sesizari.clienti@groupama.ro;

Groupama Asigurări va răspunde cu privire la toate aspectele menţionate în petiţie în termen de cel mult 30 zile de la data înregistrării acesteia, printr-o adresă scrisă, comunicată pe adresa petentului.

Totodată, aveți dreptul dreptul de a vă adresa Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Formularea unei petiţii de către Asigurat/Beneficiar nu aduce atingere dreptului acestuia de a sesiza instanţele de judecată competent

12.11 Soluționare alternativă a litigiilor:

În cazul apariției unor eventuale dispute între părțile contractului de asigurare, ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă, Asiguratul persoană fizică, în calitate de consumator, poate apela la soluţionarea alternativă a litigiului în conformitate cu prevederile Regulamentului A.S.F. nr. 4/2016 privind organizarea şi funcţionarea Entităţii de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nonbancar (SAL-FIN) si ale O.G. nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.

Pentru a accesa procedurile de soluționare alternativă a litigiilor, Asiguratul/Beneficiarul trebuie să se adreseze către SAL-FIN, entitate de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar ce funcționează în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară. Solicitările se adresează în scris, direct la sediul SAL-FIN, prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare.

Informații detaliate cu privire la modul și condițiile de soluționare alternativă a litigiilor pot fi obținute la adresa de internet http://www.salfin.ro.

Aceste demersuri nu îngrădesc dreptul Asiguratului/Beneficiarului de a formula reclamații la adresa ASIGURĂTORULUI și de a se adresa instanţelor de judecată competente.

12.12 Prelucrarea datelor cu caracter personal:

12.13 Prelucrarea datelor se face în conformitate cu Regulamentul UE 679/2016 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și cu Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice, cu respectarea tuturor drepturilor conferite de legislația aplicabilă (dreptul la informare, dreptul de acces, dreptul la rectificarea datelor, dreptul la ștergerea datelor (dreptul de a fi uitat), dreptul la restrictionarea prelucrării, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziție, dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri).

Cea mai recenta versiune a Notei de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal a Groupama Asigurări SA poate fi consultată oricând pe site-ul companiei, accesand: https://www.groupama.ro/politica-de-confidentialitate.

În situația în care Asiguratul consideră că drepturile sale nu au fost respectate, poate sesiza acest fapt la adresa de email: dpo@groupama.ro sau Autorității Naționale de Supraveghere aPrelucrarii Datelor cu Caracter Personal.

12.14. Sunt clauze neuzuale, fiind acceptate expres de Asigurat, prevederile cuprinse în următoarele articole ale Condițiilor Generale de asigurare:  Art. 3.4, Art. 3.5, Art. 4.2 litera c), Art. 4.2 litera e), Art. 6.3, Art. 6.6, Art. 6.7, Art. 7 – EXCLUDERI  (integral), Art. 8.2, Art. 12.1, Art. 12.3, Art. 12.4.

 

13. DEFINIREA TERMENILOR

Prezentele conditii generale de asigurare cuprind următorii termeni:

Accident: reprezintă orice eveniment, produs în perioada de valabilitate a Contractului de asigurare, determinat de factori neprevăzuţi, externi, vizibili, violenţi, întâmplători şi absolut independenţi de voinţa Asiguratului şi care determină vătămarea corporală sau decesul acestuia. Producerea succesivă a mai multor accidente, într-un interval de 72 de ore se consideră un singur accident.

 

An de asigurare: reprezintă perioada dintre două aniversări consecutive ale Contractului de asigurare.

 

Aniversarea Contractului de asigurare: se referă la data împlinirii fiecărui an de asigurare începând cu data intrării în vigoare a Contractului de asigurare, data specificată în Certificatul/Polita de asigurare. De exemplu, dacă data de început a Contractului de asigurare este data de 15 a unei luni, prima dată aniversară este data de 15 a aceleiaşi luni din anul următor, procedeul repetându-se pe toata durata asigurării.

 

Asiguratul: sunteți Dumneavoastră, persoana fizică rezidentă, contractantă a unui credit de consum, acordat de ONTOPAY IFN, plătitoare a primei de asigurare, conform contractului de asigurare, cu vârsta la intrarea în asigurare de minim 18 ani și maxim 69 de ani, impliniți, care întruniți la data intrării în asigurare criteriile de eligibilitate. Vârsta maximă de acoperire prin asigurare va fi de 70 de ani. Dumneavoastră aveţi obligaţia să plătiţi prima de asigurare in conditiile specificate in contractul de asigurare. 

 

Aparținător: persoana fizică, membru al familiei/rudă/cunoștință/prieten al asiguratului sau nu, care se ocupă de anunțul decesului asiguratului și/sau de obținerea documentelor în vederea plății indemnizației de asigurare.

 

Beneficiarul: ONTOPAY IFN, desemnată în scris de Asigurat la intrarea în asigurare, căreia i se va plăti indemnizația de asigurare în cazul producerii riscului asigurat pâna la concurența sumelor datorate de Asigurat IFN-ului, conform condițiilor de asigurare. La data plății anticipate integrale a creditului,  pentru contractele cu primă unică, în cazul optării pentru menținerea în asigurare, se va putea desemna un nou beneficiar în cazul decesului asiguratului. În cazul nedesemnării de către Asigurat a unui beneficiar, indemnizația de deces va putea fi solicitată de către moștenitorii legali ai acestuia.

Boala: reprezintă orice stare anormală, patologică, determinată de afectarea temporară sau ireversibilă a structurii şi/sau funcţionalităţii normale a întregului organism sau a oricărei părţi a acestuia, diagnosticată de medicul specialist conform criteriilor clinice, paraclinice.

 

Cererea de asigurare: este formularul ce conţine date despre Asigurat şi informaţii necesare evaluării riscului asigurat şi reprezintă manifestarea de voinţă şi consimţământul Asiguratului în vederea încheierii Contractului de asigurare. Cererea de asigurare face parte din Contractul de asigurare.

 

Certificatul de asigurare/Polita de asigurare: este documentul eliberat de Noi, completat și înmânat Asiguratului de către Intermediar, ce reprezintă dovada încheierii Contractului de asigurare. Certificatul de asigurare/Polita de asigurare este parte integrantă a Contractului de asigurare.

 

Contractul de asigurare: este actul juridic care se încheie între Dumneavoastră şi Noi, prin care Dumneavoastră vă obligaţi să plătiţi prima de asigurare, iar Noi ne obligăm ca la producerea riscului asigurat să plătim indemnizaţia de asigurare.

 

Durata asigurării: este perioada de timp egală cu durata contractului de credit, începând cu data intrării în vigoare şi până la data de expirare a Contractului de asigurare.

 

Evaluare a riscului: reprezintă procesul prin care Noi determinăm dacă, și după caz, în ce condiții vom acorda acoperire prin asigurare potențialului Asigurat.

 

Eveniment asigurat – Un eveniment viitor, imprevizibil și fortuit, care implica responsabilitatea Asigurătorului de a plăti Indemnizația de Asigurare în conformitate cu prevederile Condiţiilor generale privind asigurarea de viață și șomaj destinată beneficiarilor de credite de consum acordate de ONTOPAY IFN si Condițiilor Specifice pentru fiecare risc asigurat din Pachetul de asigurare

Indemnizaţia de asigurare: suma de bani pe care Noi o plătim în cazul decesului din orice cauză (accident și/sau boală) al Asiguratului, al cărei cuantum este reprezentat de soldul creditului dumneavoastră la ONTOPAY IFN, la data producerii riscului asigurat.

 

Interesul asigurabil: este o cerinţă esenţială pentru valabilitatea Contractului de asigurare şi reprezintă existenţa unei relaţii comerciale între Asigurat şi Beneficiar. Această relaţie trebuie să justifice interesul Dumneavoastră legitim pentru plata primelor de asigurare şi nivelul sumelor asigurate alese ce oferă Beneficiarului o protecţie de natură financiară, protejand în acelaşi timp şi patrimoniul Dumneavoastră.

 

Intermediarul asigurării: NC SERVICES BROKER DE ASIGURARE S.R.L. cu sediul în Bucuresti, Splaiul Independenței nr. 319, Biroul nr. 1, sector 6, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/13326/18.12.2002, autorizata de  ASF/CS in baza Deciziei nr. 200/11.03.2008 Cod Unic de Inregistrare 15098420 având calitatea de broker.

 

Medic: persoană ce posedă o diplomă medicală, eliberată de autorităţile în domeniu, care profesează în limitele specialităţii licenţei sale, în baza unei autorizaţii valabile de liberă practică.

 

Noi: suntem Groupama Asigurări S.A., societate autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară, înscrisă în Registrul asigurătorilor și reasigurătorilor sub nr. RA – 009/2003, Cod LEI 549300EO4TPESE4LEE73. Adresa sediului Nostru social este: Bucureşti, Str. Mihai Eminescu nr. 45, Sector 1, în schimbul primei de asigurare încasate, Noi ne obligăm să plătim indemnizaţia de asigurare cuvenită, conform condiţiilor contractuale.

 

Perioada de aşteptare: perioada de timp de 3 luni de zile, calculată de la data intrării în vigoare a prezentei asigurări, în care nu se acordă indemnizaţia de asigurare pentru deces, cu excepţia cazului în care riscul asigurat este produs în urma unui accident.

 

Prima de asigurare: este suma de bani plătită de Dumneavoastră în schimbul asumării de către Noi a riscurilor asigurate - respectiv plata în aceste cazuri a indemnizației de asigurare.

 

Risc asigurat: reprezintă evenimentul viitor, posibil, incert, definit în prezentele Condiţii de asigurare, la producerea căruia Noi vom plăti indemnizaţia de asigurare.

 

Statutul socio-profesional al Asiguratului: la data semnării cererii de asigurare sunteți angajat în baza unui contract individual de muncă, realizați venituri altele decat cele salariale fiind persoane Fizice Autorizate și/sau exercită profesiuni libere conform dispoziţiilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice şi a Normelor de aplicare a acestei legi sau sunteți pensionar si vă încadrați sub normele de acordare a unui credit prin ONTOPAY IFN.

 

Soldul creditului: este suma datorată de Asigurat către ONTOPAY IFN la data producerii riscului asigurat, formată din soldul creditului de consum, şi dobanda acumulata pana la data platii indemnizatiei de asigurare, dar nu mai mult de  60 de zile.

 

Suma asigurată: este reprezentată de valoarea initială a creditului de consum sau soldul creditului la data intrării în asigurare, specificată în Certificatul/Polița de asigurare, reprezentând limita maximă a răspunderii Asigurătorului. În cazul producerii evenimentului asigurat, Asigurătorul va achita Beneficiarului indemnizația de asigurare.

 

Vătămare corporală: reprezintă orice vătămare fizică a Asiguratului, produsă în urma unui accident, detectabilă din punct de vedere medical şi justificată prin documente medicale eliberate de către medici specialişti.

 

 

ASIGURAREA DE VIAȚĂ ȘI ȘOMAJ DESTINATĂ BENEFICIARILOR DE CREDITE DE CONSUM ACORDATE DE ONTOPAY IFN

CONDIȚII SPECIFICE PRIVIND INVALIDITATEA PERMANENTĂ TOTALĂ DIN ORICE CAUZĂ

 

1. INFORMAŢII INTRODUCTIVE

1.1 Această asigurare este guvernată de prezentele Condiţii specifice de asigurare, care fac parte din Contractul de asigurare, precum şi de legislaţia română în vigoare privind asigurările şi reasigurările şi alte dispoziţii legale aplicabile.

1.2 Condițiile generale privind asigurarea de viață și șomaj destinată beneficiarilor de carduri de credit acordate de ONTOPAY IFN sunt valabile şi se aplică în mod corespunzător şi pentru această asigurare, în afara cazului în care se precizează diferit în prezentele Condiţii specifice de asigurare.

 

2. RISCURI ASIGURATE

2.1 În cazul încadrării  Dumneavoastră într-un grad de invaliditate permanente totală ca urmare a unui accident sau a unei boli, în perioada de valabilitate a acestei asigurări, Noi vom plăti indemnizaţia de asigurare, conform prezentelor condiţii de asigurare. Situaţiile acoperite de această asigurare, în caz de invaliditate permanentă totală, sunt următoarele:

a) pierderea completă a vederii ambilor ochi;

b) pierderea funcţiunii ambelor braţe sau a ambelor mâini;

c) pierderea ambelor tibii;

d) pierderea unui antebraţ şi a unui picior;

e) afecţiunea incurabilă traumatică sau post-traumatică a creierului;

f) paralizia totală şi permanentă;

g) orice altă situaţie de dobândire a invalidităţii permanente totale încadrată în gradele de invaliditate I sau II, conform reglementărilor legale privind protecţia socială în vigoare, din România, sub rezerva confirmării de către Noi privind încadrarea într-un grad de invaliditate permanentă totală.

2.2 Prin această asigurare, Noi acoperim invaliditatea permanentă totală, survenită în maximum un an de la data producerii accidentului sau de la diagnosticarea bolii, produse pe durata asigurării.

2.3 Pentru primele trei luni de la data intrării în vigoare a acestei asigurări sunt acoperite numai riscurile survenite în urma unui accident.

 

3. INDEMNIZAŢIA DE ASIGURARE

3.1 Pentru acest tip de asigurare indemnizaţia va fi plătită Beneficiarului în contul aferent creditului acordat Asiguratului de către ONTOPAY IFN.

3.2 Pentru evaluarea şi stabilirea dreptului la indemnizaţia de asigurare, asiguratul este obligat să ne prezinte următoarele documente în plus faţă de cele prevăzute la Capitolul 5, art. 5.4., lit. a), b), c) și h) din Condiţiile generale de asigurare şi anume:

a) documente medicale care să cuprindă diagnosticul, circumstanţele şi evoluţia tuturor afecţiunilor medicale în legătură cu evenimentul ce a condus la stabilirea invalidităţii în copie (adeverinţă medicală, bilet de externare, fişă medicală etc.);

b) Suplimentar față de punctul a), în cazul invalidității permanente totale: decizia de încadrare în grad de invaliditate I sau II şi a deciziei/deciziilor de revizuire, dacă există, emisă de către autoritatea legal competentă în materie şi în conformitate cu prevederile legislative în vigoare privind criteriile şi normele de încadrare în grad de invaliditate (copie). Pentru confirmarea încadrării, Noi putem solicita în completare un raport medical în care să se precizeze cauza şi încadrarea invalidităţii permanente totale.

c) comunicarea soldului creditului (ultimul grafic de rambursare actualizat).

3.3 În cazul invalidității permanente totale, Noi vom plăti indemnizația de asigurare reprezentată de soldul creditului la data producerii riscului asigurat.

3.4 În cazul în care documentaţia transmisă către Noi, ca urmare a producerii riscului asigurat, este incompletă, vom trimite o adresă prin care vom solicita documente suplimentare. Dacă, la primirea documentelor, nu se pot determina cauzele şi consecinţele producerii riscului asigurat, ne rezervăm dreptul de a nu plăti indemnizaţia.

 

4. EXCLUDERI

Pentru această asigurare se aplică excluderile specificate în Condiţiile generale de asigurare privind asigurarea de viață de destinată beneficiarilor de carduri de credit acordate de ONTOPAY IFN, precum şi următoarea excludere specifică:

- Nu se acordă indemnizație de asigurare dacă riscul asigurat este cauzat direct sau indirect, total sau parţial, de tentativa de sinucidere sau de autorănire a Asiguratului, indiferent de starea sa de raţiune.

 

5. Sunt clauze neuzuale, fiind acceptate expres de Asigurat, prevederile cuprinse în următoarele articole ale CONDIȚIILOR SPECIFICE DE ASIGURARE PRIVIND INVALIDITATEA PERMANENTĂ TOTALĂ DIN ORICE CAUZĂ: Art. 2.3, Art. 4 – EXCLUDERI (integral).

 

6. DEFINIREA TERMENILOR

2.1 În cuprinsul prezentelor condiţii de asigurare se aplică următoarele definiţii:

a) Indemnizaţia de asigurare: suma de bani pe care Noi o plătim în cazul invalidităţii Dumneavoastră permanente totale din orice cauză (accident și boală), reprezentând de soldul cardului de credit deschis la ONTOPAY IFN la data producerii riscului asigurat.

b) Invaliditate permanentă totală: pierderea anatomică totală, permanentă sau pierderea capacităţii funcţionale a unor organe, membre sau sisteme de organe, cauzată în mod direct de un accident sau o boală, în urma căruia Asiguratul devine incapabil să desfăşoare orice activitate sau ocupaţie în schimbul unei compensaţii băneşti sau al obţinerii unui venit şi prin încadrare în gradul I sau II de invaliditate, conform legislaţiei din România.

c) Perioada de aşteptare: perioada de timp de trei luni de zile, calculate de la data intrării în vigoare a prezentei asigurări, în care nu se acordă indemnizaţia de asigurare, cu excepţia cazului în care riscul asigurat a fost cauzat de un accident. Această perioadă se aplică doar la emiterea iniţială a contractului.

 

 

ASIGURAREA DE VIAȚĂ ȘI ȘOMAJ

DESTINATĂ BENEFICIARILOR DE CREDITE DE CONSUM ACORDATE DE ONTOPAY IFN

CONDIȚII SPECIFICE PRIVIND ȘOMAJUL

 

1. INFORMAŢII INTRODUCTIVE

1.1 Această asigurare este guvernată de prezentele Condiţii specifice de asigurare, care fac parte din Contractul de asigurare, precum şi de legislaţia română în vigoare privind asigurările şi reasigurările şi alte dispoziţii legale aplicabile.

1.2 Condițiile generale privind asigurarea de viață și șomaj destinată beneficiarilor de credite de consum acordate de ONTOPAY IFN sunt valabile şi se aplică în mod corespunzător şi pentru această asigurare, în afara cazului în care se precizează diferit în prezentele Condiţii specifice de asigurare.

 

 

2. RISCURI ASIGURATE

2.1 În perioada de valabilitate a Contractului de asigurare, Noi acoperim riscul Dumneavoastră de șomaj, cu respectarea prezentelor Condiţii specifice de asigurare.

2.2  Noi vom acoperi riscul de șomaj al Dumneavoastră doar după trecerea unei perioade de 3 luni de la data de început a asigurării. Ca urmare:

  • În cazul în care Dumneavoastră dobândiţi calitatea de șomer în perioada de așteptare, Noi nu vom acorda indemnizația de asigurare pe parcursul acestei perioade sau dupa această perioadă;
  • În cazul în care Dumneavoastră dobândiţi calitatea de șomer după perioada de așteptare, Noi vom acorda indemnizația de asigurare timp de 6 luni consecutive, în condițiile în care Dumneavoastră veţi face dovada continuității calității de șomer timp de 6 luni, lună de lună. Daca Dumneavoastră nu faceţi această dovadă, plata indemnizațiilor de asigurare lunare va fi întreruptă.

2.3 Obligaţia Noastră de plată se naște după dobândirea de către Dumneavoastră a calității de şomer, conform prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu completările si modificarile ulterioare, pentru o durată mai mare de 30 de zile consecutive, ulterior perioadei de așteptare.

 

3. INDEMNIZAŢIA DE ASIGURARE

3.1. Pentru acest tip de asigurare indemnizaţia va fi plătită Beneficiarului.

3.2 În cazul șomajului, pentru evaluarea şi stabilirea dreptului la indemnizaţia de asigurare, asiguratul este obligat să ne prezinte următoarele documente în plus faţă de cele prevăzute la Capitolul 6, art. 6.4., lit. a), b), c) și h) din Condiţiile generale de asigurare şi anume:

  1. carnet de şomer cu viză valabilă;
  2. ultimul grafic de rambursare a ratelor de credit;
  3. copie a deciziei privind motivul încetării raportului de muncă cu ultimul angajator;
  4. înregistrarea la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau, după caz, reşedinţa ori la alt furnizor de servicii de ocupare, care funcţionează în condiţiile prevăzute de lege, în vederea obţinerii unui loc de muncă.

3.3 În caz de şomaj, Noi acoperim totalul de plată lunar conform ultimului grafic de rambursare (rata lunară a creditului formată din principal plus dobândă) aferent ultimei prime de asigurare plătite.

3.4 Dacă Dumneavoastră nu furnizaţi dovada calităţii de şomer, respectiv a continuării acesteia prin prezentarea copiei carnetului de șomer cu viza ANOFM/AJOFM sau adeverința eliberată de ANOFM/AJOFM care atestă prelungirea calității de șomer cu încă 30 de zile, cu cel puţin 15 zile înaintea datei scadente a fiecărei rate de credit, sau dacă Dumneavoastră vă veţi angaja în oricare activitate sau ocupaţie sau veți presta orice muncă în schimbul unei compensaţii sau al unui profit, toate ratele de credit care devin scadente după oricare din aceste evenimente vor fi suportate de către Dumneavoastră.

3.5. Prezenta asigurare acoperă valoarea ratei lunare a creditului formată din principal plus dobânda, pe parcursul perioadei în care Asiguratul se află în șomaj și dovedește acest lucru, pentru maxim 9 luni consecutive, pentru două evenimente pe toată durata asigurării, cu condiția ca anterior datei producerii evenimentului asigurat sa fi desfășurat minim 6 luni de activitate continuă cu contract de muncă. Primul eveniment se poate acoperi cel mai devreme la 3 luni de la data aderării la grupul asigurat. Între cele două evenimente acoperite trebuie să existe un interval de timp de minum 12 luni.

3.6. Pe durata plății indemnizației de șomaj, Dumneavoastră aveți în continuare obligația de a Ne plăti prima de asigurare.

                                                                         

4. EXCLUDERI

4.1. GROUPAMA ASIGURĂRI nu va acorda despăgubiri în caz de şomaj dacă:

a) Părăsirea locului de muncă de către Asigurat s-a facut în mod voluntar.

  1. Asiguratul (Angajatul) a refuzat o ofertă concretă de muncă, compatibila cu pregătirea sa profesională sau, după caz, cu capacitatea de muncă stabilită de medicul de medicină a muncii.
  2. Asiguratul deține calitatea de șomer pentru o durată mai mică de 30 de zile consecutive.
  3. Asiguratul beneficiază de șomaj tehnic.

 

5. Sunt clauze neuzuale, fiind acceptate expres de Asigurat, prevederile cuprinse în următoarele articole ale CONDIȚIILOR SPECIFICE DE ASIGURARE PRIVIND ȘOMAJUL: Art. 2.2, Art. 3.4, Art. 4 – EXCLUDERI (integral).

 

6. TERITORIALITATE

Prezenta asigurare acoperă riscul de șomaj produs exclusiv pe teritoriul României. Indemnizația de asigurare se plăteşte numai în România.

 

7. DEFINIREA TERMENILOR

În cuprinsul prezentelor condiţii de asigurare se aplică următoarele definiţii:

 

Angajator: persoana juridică cu sediul în România ori sucursala, filiala, agenţia, reprezentanţa din România a unei persoane juridice străine, autorizată potrivit legii, care încadrează forţa de muncă în ROMÂNIA, în condiţiile legii;

 

Indemnizaţia de asigurare: suma de bani reprezentată de valoarea ratei lunare a creditului de consum, acordat de ONTOPAY IFN, pe care Noi o plătim în cazul în cazul în care Dumneavoastră aţi dobândit calitatea de şomer în perioada asigurată, după expirarea perioadei de așteptare.

 

Perioada de aşteptare: perioada de timp de trei luni de zile, calculate de la data intrării în vigoare a prezentei asigurări.

 

Rată lunară de credit/Rata de credit – Suma datorată lunar de către Asigurat, conform Contractul de Credit incheiat cu ONTOPAY IFN și graficului de rambursare, excluzând Prima de asigurare aferentă Asigurării, sumele restante sau primele de asigurare aferente altor produse de asigurare

 

Şomer: persoana fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  1. este în căutarea unui loc de muncă de la vârsta de minimum 16 ani şi până la îndeplinirea condiţiilor de pensionare;
  2. starea de sănătate şi capacităţile fizice şi psihice o fac aptă pentru prestarea unei munci;
  3. nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă, în vigoare;
  4. este disponibilă să înceapă lucrul în perioada imediat următoare, dacă s-ar găsi un loc de muncă.
  5. este înregistrată la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare.

 

 

ASIGURAREA DE VIAȚĂ ȘI ȘOMAJ

DESTINATĂ BENEFICIARILOR DE CREDITE DE CONSUM ACORDATE DE ONTOPAY IFN

CONDIȚII SPECIFICE PRIVIND INCAPACITATEA TEMPORARĂ DE MUNCĂ DIN ORICE CAUZĂ

 

1. INFORMAŢII INTRODUCTIVE

1.1 Această asigurare este guvernată de prezentele Condiţii specifice de asigurare, care fac parte din Contractul de asigurare, precum şi de legislaţia română în vigoare privind asigurările şi reasigurările şi alte dispoziţii legale aplicabile.

1.2 Condițiile generale privind asigurarea de viață și șomaj destinată beneficiarilor de credite de consum acordate de ONTOPAY IFN sunt valabile şi se aplică în mod corespunzător şi pentru această asigurare, în afara cazului în care se precizează diferit în prezentele Condiţii specifice de asigurare.

 

2. RISCURI ASIGURATE

2.1. În cazul incapacității temporare de muncă a Dumneavoastră ca urmare a unui accident sau a unei boli, în perioada de valabilitate a acestei asigurări, Noi vom plăti indemnizaţia de asigurare, conform prezentelor condiţii de asigurare.

2.2 Prin această asigurare, Noi vom acorda indemnizația de asigurare timp de 6 luni consecutive, în condițiile în care Dumneavoastră veţi face dovada continuității incapacitații de muncă timp de 6 luni, lună de lună. Dacă Dumneavoastră nu faceţi această dovadă, plata indemnizațiilor de asigurare lunare va fi întreruptă. În cazul in care, situația medicală care a condus la o incapacitate de muncă indemnizată, revine și are ca urmare o altă incapacitate de muncă aceasta este indemnizată pana la concurența a 6 rate de credit. Pe întreaga perioada de asigurare va fi acoperită Incapacitatea temporară de muncă pentru 2 evenimente asigurate distincte.

2.3 Pentru primele trei luni de la data intrării în vigoare a acestei asigurări sunt acoperite numai riscurile survenite în urma unui accident.

 

3. INDEMNIZAŢIA DE ASIGURARE

3.1 Pentru acest tip de asigurare indemnizaţia va fi plătită Beneficiarului.

3.2 Pentru evaluarea şi stabilirea dreptului la indemnizaţia de asigurare, asiguratul este obligat să ne prezinte următoarele documente în plus faţă de cele prevăzute la Capitolul 6, art. 6.4., lit. a), b), c) și h) din Condiţiile generale de asigurare şi anume:

a) scrisoare medicală/adeverinţă medicală cu menţionarea perioadei de incapacitate (pentru categorii speciale de asiguraţi, cum ar fi persoanele fizice autorizate etc.);

b) copie după alte documente (declaraţie pe proprie răspundere că nu este angajat etc.), pentru categorii speciale de asiguraţi, cum ar fi persoanele fizice autorizate etc.;

c) adeverinţă de la locul de muncă sau locul desfășurării ocupației, care să ateste ocupaţia asiguratului la data accidentului şi din care să rezulte perioada de incapacitate acordată acestuia;

d) certificatul de concediu medical eliberat de medic având semnăturile, parafele medicilor (cel care l-a eliberat şi cel care l-a avizat, dacă sunt diferiţi) şi ştampila unităţii medicale.

 

4. EXCLUDERI

4.1 Pentru această asigurare se aplică excluderile specificate în Condiţiile generale de asigurare, precum şi următoarea excludere specifică:

- incapacitatea temporară de muncă în perioada în care asiguratul se află în străinătate.

- incapacitatea temporară ca urmare a naşterii sau a oricărui eveniment legat de sarcină.

 

5. Sunt clauze neuzuale, fiind acceptate expres de Asigurat, prevederile cuprinse în următoarele articole ale CONDIȚIILOR SPECIFICE DE ASIGURARE PRIVIND ASIGURAREA DE INCAPACITATE TEMPORARĂ DE MUNCĂ DIN ORICE CAUZĂ: Art. 2.3, Art. 4 – EXCLUDERI (integral).

 

6. TERITORIALITATE

Prezenta asigurare acoperă riscul de incapacitate temporară de muncă produs exclusiv pe teritoriul României. Indemnizația de asigurare se plăteşte numai în România.

 

7. DEFINIREA TERMENILOR

În cuprinsul prezentelor condiţii specifice de asigurare se aplică următoarele definiţii:

 

Concediu medical: interval de timp determinat, în care asiguratul este scutit, în mod legal, de a se prezenta la locul de muncă și a presta activități profesionale, ca urmare a incapacităţii de muncă a acestuia, constatată prin certificat de concediu medical emis de către un medic.

 

Incapacitatea temporară de muncă: prejudiciere temporară a stării de sănătate ca urmare a unui accident sau a unei boli, caracterizată prin reducerea potenţialului fizic, psihosenzorial sau intelectual pe o perioadă de timp limitată, care generează întreruperea desfăşurării activităţilor, conform ultimei ocupații a asiguratului, anterior producerii riscului.

 

Indemnizația de asigurare: este reprezentată de valoarea a maxim 6 rate lunare ale creditului de la data producerii riscului și pe toată durata acestuia.

 

Perioada de aşteptare: perioada de timp de 3 luni de zile, calculată de la data intrării în vigoare a prezentei asigurări, în care nu se acordă indemnizaţia pentru incapacitate temporară, cu excepţia cazului în care riscul asigurat este produs în urma unui accident.

 

Rată lunară de credit/Rata de credit – Suma datorată lunar de către Asigurat, conform Contractul de Credit incheiat cu ONTOPAY IFN și graficului de rambursare, excluzând Prima de asigurare aferentă Asigurării, sumele restante sau primele de asigurare aferente altor produse de asigurare.

 

 

Sediul central: Str. Mihai Eminescu nr. 45, sector 1, 010513, Bucureşti, România

Capital social subscris si vărsat: 122.648.464 lei; CUI 6291812; RC: J40/2857/2010; Cod  LEI549300E04TPESE4LEE73

Societate Autorizată de Autoritatea de Supraveghere Financiară sub nr. RA – 009;

Alo Groupama 0374 110 110; Fax: 0040 21 310 99 67; www.groupama.ro; office@groupama.ro